lördag 2 mars 2013

Burnbook?

Har ni sett meangirls? Antar att de flesta har sett den. Om inte så har de en så kallad "burnbook" där de skriver en massa skit om personer osv. Ibland fu derar jag på att göra mig en sådan, inte riktigt så som i filmen utan mer för att skriva ner mina tankar när jag är förbannad! Blir så arg på personer ibland och det spelar ingen roll hur mycket jag försöker prata med dem, de säger att vi ska lösa problemen och säger förlåt för att det blivit som det blivit men inget blir ju bättre så att prata med personerna direkt är ju tydligen meningslöst, i många fall i alla fall.
Sen känns det ju taskigt att ha en sån bok och hur hälsosamt är det egentligen att ha en bok fylld av negativa tankar och känslor? Fast som sagt så skulle min burnbook inte innebära att jag skriver skit om folk, utan mer om mina egna tankar och känslor, som jag kan skriva ner, bearbeta osv istället för att hålla allt inombords.

Nja det blir nog ingen burnbook. Men ger upp om att prata med folk om problemen. Vad är poängen med att öppna sig för folk när de ändå skiter fullständigt i det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar