söndag 24 februari 2013

Ingen sushi

Sushisugen, men såklart så har två av sushiställena stängt på söndagar och den tredje renoverar.. Enbart idag, renoverade inte igår, renoverar inte imorgon, nej bara idag, bara den dagen jag vill ha sushi. Vad ska jag äta nu då? Det enda som är öppet är pizzerior och thaimat, vill inte ha något av det.

Var på 70-minuters spinning i morse, stod i valet och kvalet om jag skulle ta mig dit eller inte. Kom i säng sent inatt så hade inte sovit ordentligt, och på grund av att jag var trött så fick jag inte i mig ordentligt med varken frukost eller vatten innan passet vilket också påverkar prestationsförmågan i hög grad. Men jag tog mig dit ändå, ställde medvetet in min maxpuls till pulsbandrt på lägre än vanligt, efter all spinning med pulsband och pulskontroll jag tränat så känner jag min kropp rätt väl, visste exakt vad jag skulle ställa in maxpulsen på för vilka förutsättningar jag hade just idag. Och väl inne på passet fick jag bekräftat att jag prickat rätt, pulsmätaren visade exakt hur jag kände det. Tog mig i alla fall igenom passet, kände dock av vattenbristen och tröttheten ordentligt. Men skönt att ha det gjort och jag gjorde vad jag kunde.

Imorgon är första dagen på den första praktikperioden, neurologi here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar