fredag 8 februari 2013

Frusen promenad och frusen yoghurt

Nyss hemkommen från en iskall promenad i snön, skönt som tusan var det att komna ut dock! Skulle egentligen hem till svärföräldrarna på mat ikväll med kärfar blev sjuk så det ställdes in. Istället blev det hemmagjorda hamburgare av nötkött, i fullkornsbröd med avokado och grönsaker, jättegott!

Började dagen på gymmet idag eftersom det inte blev av igår. Kändes att det var bra för mig att ta två vilodagar i sträck. Hade massor av ny energi och det kändes bra. Sen blev det lunch med henke och macke.

Hur som helst har jag köpt hem en yollibox ikväll. Frozen yoghurt. Nyttigare alternativ till glass, bara naturliga råvaror och när jag jämförde näringsvärdet med ben& jerrys så innehöll yolliboxen mindre än hälften av b&j kalorimängd. Gillas stark. Det är fredag och jag har skrivit på papper för mitt första jobb som sjuksköterska och därför ska jag unna mig lite gotte. Hoppas yolliboxen är god, har hört att den ska vara det i alla fall.

Ha det bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar