tisdag 8 januari 2013

Bra start på dagen!

Godmorgon!

Idag fyller henke år så väckte honom med tårta, frukost och paket på sängen i morse. Mysigt :)

När han sedan gick till jobbet somnade jag om, och när jag vaknade igen kände jagbinte för min vanliga frukost med havregrynsgröt som jag berättat om innan. Istället gjorde jag mig en liten frukt- och bärtallrik, en skål naturell yoghurt med en klick kesella i, ett ägg, en kopp grönt te och ett stort glas vatten! Sjukt gott, fyllt med antioxidanter genom teet och bären och proteiner genom yoghurten, kesellan och ägget! Förrutom att proteiner är kroppens byggstenar som hjälper dig att bygga muskler och återhämta dig snabbare efter träning så tar det längre tid för kroppen att bryta ner proteiner än kolhydrater och fett, detta gör i sin tur att du känner dig mätt längre och inte behöver gå och småäta mellan måltiderna!

Ha en bra dag allihop!

Och just det ja, kan meddela att det avsnittet av project runway som jag, petra, rebecca och etica såg inspelningen av i new york sänds på tv3 på måndag klockan 21!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar