onsdag 12 december 2012

Dålig träning är bättre än ingen träning

Ja det ligger väl något i det. Viktigare faktum att man faktiskt tagit sig ur soffan, till gymmet och försökt. Sen blev det visserligen inte så bra som man tänkt sig och man blir besviken på sig själv.

Idag var det cardio och mage som gällde för mig och henke. Men kände på löpbandet att något inte var som vanligt. Har inte druckit så mycket som jag borde gjort idag, kan vara därför, eller så var det tätt inpå maten, hur som helst började jag må illa, känna mig yr och helt hur form, kan iofs ha med förra veckans förkylning att göra kanske.. Skulle kört cardio i 30 minuter idag med efter 20 minuters löpning gav jag upp, illa nog. Men jag lyssnade i alla fall på min kropp. Så jag och Henke gick över till magträning vilket inte heller gick lysande, ingen struktur i det, så ska lägga upp ett specifikt program för just magträningen, lättare att gå efter något förbestämt, annars är det lätt att man ger upp så fort det blir lite jobbigt och då uteblir resultaten.

Henke säger att jag är för hård mot mig själv, det kanske jag är, jag vet inte. Men det känns som att jag måste vara hård för att inte ge upp, jag ser mitt mål klart och tydligt framför mig och jag ska nå fram till det om jag så ska träna tills jag stupar!

Så nya tag imorgon när det blir ordentligt gymmande enligt det vanliga schemat istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar