onsdag 19 september 2012

Min dag på IVA

Idag har jag spenderat dagen på intensivvårdsavdelningen på lasarettet. Det var väldigt intressant att få se processen. Alla övervakningsmaskiner osv. Vad är det man tittar på, hur övervakar man, vad gör man med patienterna osv. Har ju varit med och skickat patienter som blivit akut svårt sjuka under tiden som de legat inne på lasarettet osv innan men har ju inte sett vad som händer med dem efter att vi lämnat över dem till Iva-personalen.
Fick blanda en massa infusioner, göra kontroller att "min" patients vitalparametrar osv. Så kul!


Utöver det har jag fått hem en broschyr från akademiska sjukhuset i uppsala. Kan ju inte förneka att jag känner mig sugen att jobba där nu när jag läst den!

Imorgon är jag ledig. Ska åka ner till malmö. Min lilla kisse, eller hon är ju inte så liten längre visserligen, har nu börjat löpa igen. Med andra ord är det dags att göra slag i kattungeplanerna. Mysigt, spännande och lite skräckinjagande. Men det ska nog gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar