fredag 13 juli 2012

Underbara ledighet!

Åh vad härligt med semester! Steg upp lite tidigare än jag brukar på mina lediga dagar, vilket betyder att jag steg upp vid typ 8. Henke hade frukosten färdig med ägg, kalkon, grönsaker osv. Sedan körde jag ett intensivt och motivationsfullt träningspass. Vid halv elva hade jag kört 45 minuter crosstrainer och gett magen en omgång i ett pass CX.
Kände mig grymt nöjd efteråt!

Sen gjorde jag köttbullar till lunch. Nötköttbullar med fetaost, tomatpuré och franska örter, blev också väldigt lyckat.

Sen ringde jag och bokade en klipp och färgtid hos min underbara frisör som äntligen kommer hem efter sin 8 månader långa jorden runt resa. Ger mig detta som en födelsedagspresent till mig själv!

Sen blev jag ledsen för att henkes föräldrars katt hade skadat en stackars fågel och det sved i hjärtat att se den.

Sen la vi oss i soffan. Skulle egentligen läst lite i min bok men henke plockade fram några fotoalbum från när jag var liten som vi sen tittade i en lång stund med en kopp te till.

Sen hyrde vi några filmer som vi ska se ikväll.

Och nu lagar vi middag. Blir hel lax i ugn med nypotatis, hemgjord citronsås och gröna ärtor.

Ikväll ska vi bada i bubbelbadkaret och fortsätta att njuta av ledigheten.

Nu vet ni hur min dag sett ut. Hoppas er har känts lika bra som min. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar