onsdag 11 juli 2012

Fifty shades of grey

Har förresten läst ut fifty shades of grey av E.L. James.
LÄS DEN! Underbar bok. Dem som läst lite om den eller hört mig prata om den vet att den är lite åt mjukporr-hållet. Och det är den, det förnekar jag inte. Det finns flera smaskiga delar i den. Men den är så mycket mer än det. Det är helheten som gör den så fantastisk. Denna historia om en söndrig man och en oskyldig ung tjej och hur deras totalt olika världar möts.
Boken är den första av 3. Men det är inte förrens i den andra boken man får mer inblick i vad det egentligen är som präglat denna man att bli som han blivit. Då och då får man små hintar om vad som hänt men hela historien har ännu inte klarlagts (har endast kommit halvvägs in i andra boken än så länge).

Jag vill inte berätta som mycket om boken eftersom den är så värd att läsas. Under läsningen finns det ständigt en härlig pirrande känsla i magen och det är otroligt svårt att lägga ifrån sig boken. Har inte kännt såhär för en bok på flera år. Jag tror jag är kär!


Bilden lånad av bokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar