onsdag 20 juni 2012

I'm back!!

Tillbaka i sverige sedan ett dygn ungefär, jet lagen gjorde att jag sov till 12.40 när henke ringde och frågade om nått hade hänt eftersom jag inte svarade på några sms. Hur som helst:
Resan var underbar, en fantastisk stad med underbara vänner. Hotellet var över förväntan, jättefint, bra service, takterass (där vi åt snacks och drack lite vin på kvällarna), varsin dubbelsäng, tv på toaletten, hihi!
Mycket shopping blev det, skor från jeffrey campbell och banana republic, massor av kläder och victoria's secret-rean startade andra dagen vi var där, wiiii!!

Åkte även på sex and the city tour vilken troligtvis var min personliga favoritbutik under resan, besökte inspelningsplatser som steve och aidans bar där vi även drack cosmos precis som de gör i serien! Vi fick cupcakes från samma ställe som carrie och miranda, de bästa cupcakesen jag någonsin smakat, underbara! Och flera andra platser som buddakan där carrie och big har sin rehearsaldinner och butiken där charlotte köper sin mr. Rabbit osv osv.

På vägen hem efter en båttripp då vi såg frihetsgudinnan passerade vi times square och vad skulle precis starta där? Jo filmning av första avsnittet av säsong 10 av project runway! Så vi såg catwalken, heidi clun, michael kors, nina garcia och tim gunn!! Och designerna, modellerna och gästdommarna men det var inte lika spännande

Och en kväll såg jag ett stjärnfall från takterassen!
Frukosten åt vi på hotellets restaurang, åt där första morgonen av bekväma skäl och det var en så underbar frukost att vi fortsatte att äta där! Färskpressad juice, färska bär och frukter, grönsaker, kallrökt lax, bagels, croissanter, rostat bröd i väntan på maten, underbara pannkakor, club sandwich, eggs benedict, omeletter och sllt man kan tänka sig!

En kväll åkte vi över till brooklyn för att se new yorks skyline i mörkret, helt overkligt var det, sånt man bara ser på tv!