lördag 10 mars 2012

ECT och halvtidsbedömning

Har nu avklarat hela vecka tre på praktiken. Bara två veckor kvar på psykosen sen går hag vidare för nya utmaningar på ortopedavdelbingen på lasarettet. Har ju tidigare varit på både medicin och kirurgiavdelbingar så detta kommer bli nytt. Roligt att få lära sig något nytt, erfarenheter är alltid bra!

Hur som helst har jag idag varit med på två ECT-behandlingar, ni vet elchocker. Faktum är att det inte var alls så dramatiskt som jag hade tänkt mig. Patienten sövs ner lite lätt, får muskelavslappnande och kör sedan igång, kändes som en kraftig vibration då jag kände på patientens arm under behandlingen, några sekunder senare var det klart.

På eftermiddagen var det halvtidsbedömning och den gick precis som den skulle. Så nu jobbar vi mot slutbedömningen!

Ja det är ju helg nu, natt mellan fredag och lördag och jag jobbar inte helg och behöver inte befinna mig på gymmet förrens 12.30 så har ingen lust att sova. Därav tre blogginlägg på så kort tid.

Ska väl gosa ner mig i sängen med katterna och mannen så hörs vi! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar