lördag 17 mars 2012

Dag 11-mina syskon

Två äldre bröder, väldigt trevliga pojkar må jag säga!
Har väl kommit närmre varandra senaste åren, ganska stora åldersskillnader på oss så har väldigt olika intressen och åsikter. Plus att en av dem spenderar all sin tid med att reta upp mig!
Hur som helst så älskar jagatt umgås med dem, i somras var vi alla tre och allas respektive i göteborg tillsammans för att först gå på liseberg och därefter se iron maiden på ullevi. Jag och A åkte som bara den i berg och daglbanorna efter som varken henke eller min kära svägerska gillar sånt. Mycket öl blev det, och efter konserten gick vi och satte oss på en uteservering med varsin öl och pratade om gamla minnen och resor och annat. Hade en underbar känsla i magen.

Den andra brorsan är ännu äldre. Halvsyskon egentligen men har aldrig tänkt på det direkt, lika viktig i mitt liv ändå! Har gamla minnen från barndomen då jag brukade räkna leverfläckar på hans rygg, och sen klia honom på ryggen, det älskade han. Han flyttade när jag bara var 4 men jag minns att jag sov över hos honom. Vi hyrde filmer och jag fick en happy meal på mcdonalds. Och lekparken utanför hans lägenhet var den bästa jag någonsin lekt i, den hade ju till och med en linbana!

Nu är båda bröderna uppvuxna och förlovade och sambos och hela köret.
Och så en till sak som jag inte vet om jag får berätta här eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar