onsdag 7 mars 2012

Dag 1 - min livshistoria

Föds som tredje och sista barnet i en familj i en håla utanför Växjö. Två storebröder så måste ständigt jobba för min sak. Räknar leverfläckar på äldsta brorsans rygg och gömmer andra brorsans saker.
Dagmamman och lågstadiet går som det ska. Träffar Petra och Amanda hos dagmamman, börjar olika klasser i ettan och tappar lite ev ontakten under en tid.
Får tre nya viktiga kompisar i lekis och ettan. Ytterliggare en viktig vän dyker upp i trean. Har en massa för oss, leker nattvard på toaletten, hemliga leken och en massa.

Tonåren drar igång, väldigt jobbig tid. Börjar den som en glad blondin. Återfår en bra kontakt med Petra och Amanda. Förlorar min just då viktigaste vän. Förlorar sedan ytterliggare tre andra vänner p.g.a anklagelser, vissa sanna, andra inte. Petra och Amanda och nya vännen Jennie går inte i min klass och blir därför väldigt ensam och mår skit. Vännerna inser att allt skvaller om mig inte var sant och återfår mina fyra vänner och börjar må bättre.
Jag och Amanda har ett väldigt bråk om en kille men inser tillslut att vår vänskap var viktigare än killar.
I femtonårsåldern börjar en ny jobbig period i mitt liv. Försöker komma underfund med vem jag är och blir tonårsdepp. Petra hjälper mig att färga håret svart. Alla mina kläder är svarta och jag använder enbart svart smink, nitskärp och nitarmband osv. Lyssnar på deppig musik och sjunker längre och längre ner. Börjar lyssna på metal. Musik är under denna perioden en viktig del av mitt liv och denna period har format mycket av den jag är idag. (min tatuering som föreställer tre noter bakom örat symboliserar denna period i mitt liv).
Träffar Martin "Hagen", varar enbart en kort period.
Träffar Simon över internet och han blir snabbt en viktig del av mitt liv. Han får mig att må väldigt bra samtidigt som han har makten att göra mitt liv till ett helvete vilket han också gör från och till. Är upp över öronen förälskad men vågar inte berätta det för honom. Simon blir tillsammans med en annan tjej och jag får mitt hjärta krossat.
Jag börjar dejta Linus och plötsligt blir Simon väldigt svartsjuk. Simon lämnar tjejen och jag slutar träffa Linus. Jag och Simon blir tillsammans men enbart 2 månader senare krossar han mig igen. Jag väljer att stanna med honom men det tar lång tid att förlåta men vi klarar oss igenom det. Förhållandet präglas av mycket svartsjuka och båda mår dåligt men vi kan inte leva utan varandra.
Kompisar försvinner igen av nya anklagelser och rykten, denna gång falska rykten. Tre av de viktigaste kompisarna försvninner. Erika finns kvar och vi har en grym tid tillsammans och vi skiter i de andra. Åker på festivaler och husvagnssemester med EMO-vagnen runt i sverige. Har en grym sommar tillsammans med Erika, Amanda, Petra och Jennie. Hittar på en massa skit, tar en melon ur en bil mitt i natten, klär ut oss till häxor och springer runt mitt i natten. Smiter ut om nätterna med kompisar. Första fyllan tillsammans med Petra och Erika osv.

Börjar gymnasiet, samma klass som Erika och Jennie, träffar ytterliggare en viktig vän, Josse. Förhållandet med Simon fortsätter, när det var bra var det bra, när det var dåligt var det skit. Spenderar mycket tid i Göteborg.
Blir ovän med Amanda, vet inte om vi är överrens om varför men kontakten blev aldrig som den tidigare varit och vi slutar vara kompisar.
Tar en paus med Simon vilket leder till att vi gör slut.
Börjar dejta Henke men är fortfarande osäker och mår dåligt över hela grejen med Simon. Får veta att Amanda och Simon "haft ihop det" bakom min rygg och bryter helt med dem båda.
Blir allt mer seriöst med Henke, åker till prag tillsammans och jag flyttar mer eller mindre in i hans lägenhet.
Upplever att det känns konstigt med Henke, han är mycket "vuxnare" än alla andra jag träffat, ingen onormal svartsjuka och jag känner att jag kan andas i vårt förhållande.
Tar studenten och gör allt vad det innehär. Jobbar på dialysen hela sommaren och flyttar sen in hos Henke.

Börjar sjuksköterskeprogrammet på universitetet. Känner inte någon är och har inte jättelätt för att få nya vänner men lyckas ändå. Får fyra nya vänner. Börjar extrajobba på barnkliniken på lasarettet.
Stressar ihjäl mig och stapplar mig igenom första terminen. Börjar inte kännas helt 100 förrens vi kommer ut på praktik och jag får sticka sprutor i folk hela dagarna. Sakffar mina två älskade katter.
Sommaren spenderas på ett äldreboende och stressar hela sommaren. Hinner dock med en resa till Berlin och förälskar mig i den staden.
Åker till öland med Henke, Macke och hans nya flickvän Linnéa, har några härliga dagar i solen och vin och öl om kvällarna. Hösten kommer och skolan börjar. Har en svacka, känner att jag inte passar in och trivs inte i skolan. Sover inte om nätterna. Pratar med studievägledaren om ett studieuppehåll och blev garanterad en plats i klassen under mig. Valde sedan att ofrtsätta året ut och sedan känns efter igen. Tvingas flytta ifrån vår underbara lägenhet p.g.a att det skulle bli bostadsrätt och lägenheten var så förfallen att den inte var värd pengarna. Jag och Henke hamnar i kris och förhållandet svajar. En ny lägenhet dyker upp och vi flyttar för andra gången på 2 månader. Förhållandet stabiliseras igen.
Bokar en resa till New York med tjejkompisarna. Henkes föräldrar bokar in oss på en resa till Kroatien.
Hösten fortsätter och jag och Linnéa blir mer kompisar.
Våren kommer, praktik börjar igen. Börjar må sämre, känslan av att inte passa in återkommer, stress och mår skit periodvis.
Kämpar vidare med stöd från Henke, mamma och pappa och vännerna. Räknar ner till sommaren, behöver komma ifrån.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar