fredag 27 maj 2011

Trött på allt

Har lunginflammation, gör svinont.
Vi hittade en helt perfekt lägenhet för oss mitt i centrum, fick vi den? Nej självklart inte. Det är ju totalt jävla omöjligt för ungdomar att få en bra och central lägenhet i den här jävla staden. Känns som om man måste gå genom boplats men där finns inte många lägenheter som intresserar oss. Är så jävla trött på allt.
Vi har letat intensivt efter en ny lägenhet i snart ett år nu, ändå har vi bara fått kolla på ett fåtal och inte fått en enda jävel. Ett råd för alla er som ännu inte flyttat hemifrån: När ni flyttar så flytta till en liten och sunkig lägenhet så långt ifrån centrum som möjligt. Då kan det bara bli bättre. att skaffa sig en fin, relativt stor och väldigt central lägenhet är det sämsta man kan göra för den dagen man tvingas flytta så rasar allt samman känns det som.

1 vecka till sommarlov. Har äntligen kommit igång hyfsat med sista examinationsuppgiften. Har även fått schemat inför sommaren, ser väldigt bra ut, inte så jättemånga arbetspass inbokade, så har mycket ledighet men ändå möjlighet att hoppa in vid behov både på evelid och på lasarettet. Precis som jag vill ha det, då kan jag själv avgöra hur mycket jag orkar jobba och hur mycket ledighet jag känner att jag behöver. Plus att jag bara jobbar en helg, och är ledig alla dagar jag behöver för Göteborg, Kalmar och Berlin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar