fredag 18 februari 2011

1 + 1/4

Har numera avklarat 1 fjärdedel av termin 2, sista examinationen i denna kurs är slutförd, denna gång handlade det om att ge injektioner, ta blodprover, sätta katetrar och bedöma nutritionsstatus och liknande. Tror det gick bra. Fick också tillbaka en tenta, gick bättre än förväntat, helt klart godkänd så nu kan man lämna den delen bakom sig, äntligen!!

Nästa kurs kommer att handla om "det vårdande mötet" efter det kommer "i patienten och familjens värld" och efter det 5 veckors praktik, sen är första året av tre slutfört. Längtar tills sommaren, behöver ljuset, värmen och friheten. Jobba lite och tjäna pengar, resa iväg någonstans.

Anyway, ikväll har jag en fri kväll, pluggar inte på något utan gör precis vad jag vill utan att ha dåligt samvete, så jag väljer att drömma om New York och andra platser jag vill besöka, leta hotell och billiga flygresor. Ville egentligen hyra en film och slänga mig i soffan men Henke var inte riktigt med på den idén, har i alla fall fått mitt rödvin hemma hos svärföräldrarna som jag var så sugen på så jag är relativt nöjd.
Morgondagen kommer att bestå av hårfärgning, eftermiddagen en tripp till Alvesta för att kolla på möbler, och kvällen kommer bestå av festande hos Per och Josse, ska bli så jävla nice, länge sedan man festade nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar